»

Comunicat ROBA AMIGA

Ens volem fer ressò del comunicat emès per ROBA AMIGA en relació al desgraciat incident del passat 29 de desembre. Des de la Fundació donem el nostre suport a Roba Amiga per la tasca conjunta que realitzem de recollida de roba i creació de llocs de treball, plegats seguirem endavant aquest 2013.

Desgraciat accident a Arbúcies en el que ahir va morir una persona que, segons sembla, intentava introduir-se en un contenidor de roba

En relació al desgraciat accident en el que ahir va morir  una persona que, segons sembla, intentava introduir-se en un contenidor de recollida de roba situat al municipi d’Arbúcies, en una acció segurament fruit d’una situació de necessitat agreujada per l’actual  context de crisi, volem – abans que res – expressar el nostre condol a la seva família i manifestar la nostra consternació pel desgraciat desenllaç.

D’altra banda com a Cooperativa Roba Amiga, si bé l’entitat propietària del contenidor no forma part d’aquesta cooperativa, volem fer les següents consideracions:

En els últims mesos els contenidors de roba usada han sofert  un important increment d’actes de vandalisme i robatoris tal com han recollit molts mitjans de comunicació.

• Per fer front a aquesta situació, la Cooperativa Roba Amiga va decidir reforçar les mesures de seguretat dels contenidors, que fins aleshores havien resultat suficients. Amb aquest objectiu s’ha dissenyat un nou contenidor que incorpora un mecanisme que impossibilita les intrusions com la que es va produir ahir. Aquest nou disseny s’ha provat amb bons resultats i s’ha iniciat la seva producció en sèrie. Des de fa uns mesos s’han començat a substituir els antics contenidors pels nous.
  • La voluntat de totes les entitats membres de la Cooperativa és la d’arribar a substituir tots els contenidors que hi hainstallats a Catalunya. El cost d’aquesta operació ens obliga a fer-ho de forma progressiva, així i d’acord amb els diferents Ajuntaments, prioritzem aquells contenidors situats a les zones més conflictives.
  • No volem deixar de remarcar l’excepcionalitat i la gravetat d’aquest incident. En molts anys de trajectòria i amb milers de contenidors installats a tot Catalunya es el primer cas en què una acció d’aquest tipus acaba amb la tràgica mort d’una persona.

Volem destacar que totes les entitats que formen part de ROBA AMIGA, són entitats sense ànim de lucre que tenen com a objectiu la inserció social i  laboral de persones amb situació d’especial  dificultat. Gràcies a aquesta activitat es mantenen més de 200 llocs de treball majoritàriament ocupats per persones en risc d’exclusió.

Més informació en l’entrevista realitzada al President de la Cooperativa, Chema Elvira

Enllaç permanent a aquest article: http://www.formacioitreball.org/comunicat-roba-amiga/