En aquesta edició amb el nostre equip de serveis hem recuperat 26,3 tones de material del Mobile World Congress 25, el que suposa un augment de més 21 tones respecte de l’any passat. Gràcies a la feina feta des del mateix moment del desmuntatge per recollir i classificar aquests materials, ara podran gaudir d’una segona vida de la mà d’entitats que els destinaran a persones usuàries de serveis socials o bé a projectes socials i culturals de Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat.
Enguany, les 26,3 tones es divideixen en 9,3 tones de diferents materials com moquetes, fustes i altres elements de construcció, així com 17 tones de mobles i altres estris. Tot plegat representa 2.284 peces diferents que en el seu conjunt estan valorades en més de 73.000 euros. La reutilització dels materials i els mobles
representa no només un estalvi econòmic, sinó que també suposa un estalvi en les emissions de prop de 30.000 kilograms de CO2.
El MWC25, que es va celebrar entre el 3 i el 6 de març i que va tancar amb una participació de 109.000 congressistes i més de 2.900 expositors i patrocinadors, continua gairebé un mes després produint efectes a les ciutats de Barcelona i de L’Hospitalet de Llobregat. En concret, i en el marc de la iniciativa de retorn social i economia circular Donation Room.
La Donation Room va començar l’any 2016 per facilitar als expositors una plataforma per contribuir a la comunitat local a través de donacions dels materials utilitzats durant l’esdeveniment. La iniciativa és possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de l’Hospitalet, la Fundació Formació i Treball, GSMA, Fira de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona.
Enguany, l’operativa ha comptat amb la participació de 46 persones coordinades per la Fundació Formació i Treball. La recollida de materials s’ha prolongat durant diversos dies un cop acabat el MWC25 i és ara que s’ha iniciat la fase de lliurament a les entitats beneficiàries.