Taula Amiga torna a ser aquest 2024 un punt de convivència en el que persones sense recursos econòmics i amb difícil accés a productes de primera necessitat poden gaudir d’un àpat equilibrat i saludable en un espai que vol ser com una sala de restaurant més. En el primer trimestre de l’any, el menjador ha servit 26.183 àpats i ha atès 250 persones.
El darrer trimestre de l’any passat Taula Amiga va fer una reforma del local per continuar avançant en la ruptura d’estereotips respecte al model de menjador més tradicional que sovint pot estigmatitzar les persones beneficiàries i les pot allunyar d’un servei essencial per a la seva qualitat de vida. Alhora, aquesta transformació aportava un valor més a l’experiència del client, ja que fa l’estada més agradable.
El públic atès des del menjador manté el mateix perfil que en altres anys: persones derivades de Serveis Socials, del punt Sense Sostre, de l’alberg de la fundació Bona Nit o inclús gent de pas per Tarragona. Enguany, però, hi trobem un nou tipus de perfil, persones refugiades provinents d’Ucraïna, que fugen de la guerra entre el seu país i Rússia. Aquest nou context ha portat els Serveis Socials a requerir amb urgència els serveis de Taula Amiga, que ha brindat aliments a persones o famílies que venen en condició de refugiades.
La iniciativa disposa d’un equip de 5 persones, tres de les quals hi treballen amb un contracte d’inserció, com les seves dues cuineres. La gestió de la cuina és un dels punts més complexos del menjador. La planificació i el disseny dels menús diaris és tot un repte en una cuina que sovint rep aliments molt variats i poc previsibles. En aquest sentit, totes dues han rebut formació i l’assessorament d’un cuiner professional per incorporar nous plats en el menú. El menjador també compta amb 10 persones voluntàries. El seu suport aporta qualitat en el servei als usuaris i facilita la feina de tot l’equip, que treballa conscient del valor afegit de la seva feina i de l’aportació que la iniciativa fa a la comunitat, a la seva gent i al conjunt de la ciutat.
El rebost del menjador ha continuat rebent el suport de col·laboradors com Mercadona, Consum o Banc d’aliments gràcies als quals s’ha pogut oferir el servei amb regularitat. En el primer trimestre de l’any, Taula Amiga ha recuperat 12.759 kg d’aliments procedents de donacions.