Font d’Oportunitats  rep el suport del Departament de Drets Socials i Inclusió per impulsar la regularització i l’accés al mercat de treball.

29 desembre 2025 Notícies

El 2017 s’inicia el projecte Font d’Oportunitats, amb l’objectiu d’acompanyar i facilitar la inserció laboral de persones en situació de vulnerabilitat. Aquest programa s’ha finançat mitjançant l’aportació d’un membre del patronat que decideix impulsar aquesta proposta dissenyada i gestionada per la Fundació. A partir de l’any 2019, el projecte es redefineix i passa a centrar-se exclusivament en persones amb situació administrativa irregular. Una redefinició que vol encarar una problemàtica creixent: la manca de drets que garanteixin l’accés a una feina i a un projecte de vida en la societat d’arribada.

L’objectiu principal del projecte ha estat la intermediació laboral i la inserció de les persones participants. La metodologia de treball s’ha basat en la valoració individualitzada del perfil de cada persona i la recerca d’empreses adients que s’ajustin a les seves competències i experiència, amb la finalitat de possibilitar-ne la contractació. Un dels reptes de l’acompanyament cap al mercat de treball és atendre i entendre la complexitat dels candidats amb realitats personals i professionals molt diferents.

A partir de l’any 2025, el projecte ha estat finançat pel Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya. El 2025 i en endavant continuem acompanyant a través d’itineraris ad hoc que connecti les persones amb recursos socials, laborals i jurídics del territori o de la nostra entitat. Durant aquest període, hem atès un total de 73 persones, amb un impacte directe en la inserció laboral que s’ha concretat en 8 contractes formalitzats i 24 precontractes pendents de resolució administrativa.

 



VEURE TOTES LES NOVETATS